Windows 10 Parlaklık Sorunu
Ömer Faruk Kandilci | 08/10/2016 | 5 Yorum | 4160 Defa Okundu
Windows 10 parlaklık sorunu windows 7’den 10’a geçen bir çok bilgisayar görülen bir sorun. Neden böyle bir sorun var anlamış değilim. Yükleme sonunda tüm sürücüler otomatik olarak güncelleniyor iken bu sorun neden windows tarafından giderilmiyor anlam veremiyorum.
Windows 10’a geçiş sonrası ekran parlaklığı ayarını düzeltmek aslında çok basit. Bu yazımda bu basit yöntemi sizler ile paylaşacağım.
Öncelikle arama bölümüne regedit yazıyoruz ve enter’lıyoruz. Kayıt defteri düzenleyicimiz açılıyor.
F3 yada ctr+f tuşlarını kullanarak arama penceresini açıyoruz. Arama kutusuna FeatureTestControl yazıp aratıyoruz.
HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > ControlSet001 > Control > Class > {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318} > 0000 benim bilgisayarımda bu yol üzerinde çıktı. Farklı bilgisayarlarda farklı bir yolda çıkabilir.
FeatureTestControl’ü bulduktan sonra sağ tıklıyoruz ve değiştir seçeneğini seçiyoruz. Açılan pencerede değer verisini ffff olarak değiştiriyoruz. Bilgisayarınızı yeniden başlattığınızda ekran parlaklığınızı istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Kendi bilgisayarımda sorun giderilirken bir kullanıcı sorun yaşamıştır. Sorunu yorumlar kısmındadır.
Sonraki yazımda görüşmek üzere.
Etiketler
5 Yorum
MstDem
04/11/2016 00:00:00
Ömer Bey, Yalnız şu da var ki, bu müdahale ardından olmadık şekilde “black screen” yaşadım ve toparlayıncaya kadar da akla karayı seçtim. İyiden iyiye grafik çipinin zarar görmüş olduğunu / servisi boylayacağımı ağlanmaya başladığım bir anda olmadık bir yerden safemode yardımı aldım ve ekranı tekrar açabildim. Anlaşılan, win10 default ile marka driver arasında ciddi bir fark / uyumsuzluk var ve şu kadarlık bir regedit müdahalesi dahi yanma duygusu (!) kademesine getirebiliyor. Bu bakımdan deneyecekler tedbirli olmalı ( o nasıl bir tedbir ise? ). Hatta biraz önce derin nefes alıp kapattığım aleti tekrar açıp bakacağım. Yarın sabah da öyle
Ömer Faruk Kandilci
04/11/2016 00:00:00
Merhaba MstDem, Öncelikle yazıma yapmış olduğunuz ilk güzel yorum için teşekkür ederim. Casper marka bilgisayarımda uygularken bir sorun yaşamadım ve aynı uygulamayı Toshiba marka cihaza uyguladık onda da yaşamadık. Sorun yaşadığınız bilgisayarın modelini ve ekran kartlarının modelini paylaşabilir misiniz?
MstDem
03/11/2016 00:00:00
Merhaba, Amatör furyasından öylesine bezmiş halde “net çözüm” ile karşılaştığımda büyük teselli buluyorum. Demek istediğim, yok update´ti, yok default´a çevir´di gibi amatörlüklerle üstelik bir de video çekmiş yeni yetmeler artık canımıza yetti. Elbette, web´te çözüm peşine düşmenin de amatörce kaldığını anlamak zor değil. Fakat bir desktop´çı olarak bu laptop / tablet işlerine uzak durmuş olmama verin. Teşekkür ederim.
MstDem
04/11/2016 00:00:00
Samsung ATIV 700T